torsdag, juli 10, 2008

Två hål i huvudet

I går ringde en dam från Vattenfall och undrade om jag inte ville sänka mina elkostnader.

Det låter i och för sig trevligt, sade jag. Men först vill jag ställa en fråga: Vem är det som äger Vattenfall?

Vattenfall ägs av svenska staten, svarade hon glatt. Det är Sverige som äger Vattenfall!

Jag tycker inte om staten, svarade jag med dov röst.

Detta svar hade hon uppenbarligen inte väntat sig. Hon blev tyst i flera sekunder och sade sedan stammande:

Men... men... varför det?

Det borde du väl förstå med tanke på vad staten håller på med, svarade jag. Du kan ta och lägga på nu och ringa någon annan.

Efter detta samtal antar jag att både SÄPO och FRA har noterat mig i sina register som en person man bör hålla koll på.

Etiketter: , ,

1 Comments:

At 17 juli, 2008 22:25, Blogger Winston Smith said...

"Jag tycker inte om staten"

Bra! Den ska jag börja köra med.. Brukar hålla längre monologer, särskilt om det är tvlicensutpressarna som ringer, men det där förklarar min ståndpunkt ganska väl, kort, koncist och precist. Alltid roligt att höra reaktionen på andra sidan också, kan annars förgylla ännu en skattetyngd och sönderreglerad svensk dag.

 

Skicka en kommentar

<< Home