tisdag, mars 13, 2007

Ångest !

Tiderna förändras, men inte vi. Jag fick en brutal illustration av detta när jag var inne på 7-11 för att köpa frimärken. Flickan bakom kassan undrade om hon skulle fästa frimärkena direkt på kuvertet, men frågade sedan:

Ska frimärkena sitta på höger eller vänster sida? Jag tror aldrig att jag skickat brev tidigare – det är ju mail som gäller.

Då slog åldersångesten till. Hårt. När jag stapplade ut butiken trodde jag att Kulturrådet när som helst skulle klassa mig som fornminne. Sedan insåg jag att detta bara var början till min tids-alienering. Det kommer bli värre.

Men har HAX överlevt generationerna som inte minns Erlander har jag väl en chans.

1 Comments:

At 15 mars, 2007 19:49, Blogger Hans Li Engnell said...

Om det är någon som ska ha ångest, är det nog våpet bakom disken... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home