söndag, januari 29, 2006

Ungdomsförbund?

Enligt uppgifter i bland annat Dagens Nyheter greps SSU:s ordförande Anna Sjödin i natt. Nu skall jag inte diskutera sakförhållandet i vad som hände utan det faktum att Anna Sjödin som 28-åring tillträder som ordförande i ett ungdomsförbund.
Detta är i och för sig inget nytt att SSU-ordföranden är så pass gammal som 29 som Anna Sjödin fyller i år. Anna Lind var 33 år när hon avgick som ordförande. Tro inte heller att detta är något som SSU är ensamma om. Den nuvarande EU-parlamentarikern Gunnar Hökmark var 32 år gammal när han avgick som MUF-ordförande.
Om man nu skall vara ordförande i ett ungdomsförbund, borde man då inte vara i den ålder då man kan sägas vara ungdom?

2 Comments:

At 29 januari, 2006 13:17, Blogger Robsten said...

Varför inte diskutera det sakförhållandet att en SSUordförande slår vakter asberusad, skriker "jävla svartskalle" åt en vakt? Ät det inte detta bloggar skall ta upp?

 
At 29 januari, 2006 15:36, Blogger Jonas V said...

robsten,

anledningen till att jag inte diskuterar gårdagens händelse är att jag inte har några sakfakta att tillföra i målet. Då blir det rätt ointressant att skriva om det.
Däremot slog det mig att Anna Sjödin är nyvald som ordförande i SSU som 28-åring. Jag anser att det är lite märkligt att ungdomsförbunden håller sig med orföranden i åldrar då man knappast kan sägas vara ungdom längre.

 

Skicka en kommentar

<< Home