tisdag, september 06, 2005

Mobbad för sitt yrkesval

Utvikningsmodellen och dokusåpadeltagaren Linda Rosing berättar i Expressen idag att hon avser att sluta vika ut sig. Anledningen är att utviken (som Expressen av någon anledning kallar ”skandalbilderna”) har fått otrevliga bieffekter. Bland annat så vill hennes dotter inte träffa henne.

Det är förståeligt att man av flera skäl inte vill fortsätta att vika ut sig i hennes situation. Men felet ligger inte hos Linda Rosing själv. Det här är nämligen ett exempel på mobbing. Ett exempel på intolerans.

I artikeln så finner man ingenting felaktigt i Linda Rosings beteende. Hon har visat upp sig och låtit sig fotas lättklädd. So what?

Problemet ligger hos dem som pratar skit om och mobbar personer som gör annorlunda och politiskt inkorrekta livsval som att vika ut sig. Att hennes dotter inte vill umgås med henne beror sannolikt på att dottern har blivit pikad och retad av intoleranta personer i sin omgivning.

Linda Rosing säger:

Jag ska föreläsa för tjejer om det här med utvik och visa kändislivets baksida. Det är så mycket falskhet. Jag tänker säga sanningen och vara en bra förebild. Det är sånt jag vill göra, jag vill vara seriös och betala skatt.

Bra att Linda Rosing vill vara en bra förebild. Det bör alla sträva efter. Ett tips till henne är att vara detta genom att säga att det är helt ok vara med i en dokusåpa, att skönhetsoperera sig och att vika ut sig. Hon kan också säga att det är helt ok att låta bli att göra dessa saker.

Sedan är man ju faktiskt en bättre förebild om man INTE betalar skatt.

8 Comments:

At 06 september, 2005 22:39, Blogger Unknown said...

Mjaa...Visst är det tillåtet att vika ut sig om man vill det. Tyvärr har de förtsa något slags samvete och moral... Vill du att vi ska visa nakebilder för ditt barn ;-)
Relativism och liberalism är inte samma sak, sorry...
/W

 
At 06 september, 2005 23:09, Blogger Tiger said...

1) Vad betyder "de förtsa"?
2) Ska det stå "de första" så undrar jag vad det syftar på.
3) Jag har inget barn.
4) Hade jag ett barn som du ville visa upp en bild på Linda Rosing för så skulle jag inte bry mig speciellt mycket.
5)Nej, det är riktigt att relativism och liberalism inte är samma sak. Och?

 
At 07 september, 2005 02:20, Blogger louisep said...

Noter iaf att det var hos Veckorevyn denna uppenbarelse av att leva moraliskt riktigt föll ned som dun från änglars läskiga vingar. Inte Linda Skugge!

 
At 07 september, 2005 11:04, Blogger Tiger said...

Ja, att detta kom från Veckorevyn är faktiskt lite lustigt. Men när det gäller Linda Skugge så har ju också hon överraskat rejält den senaste tiden genom att bli moderat. Saker är inte som förr.

 
At 07 september, 2005 14:01, Blogger Fredrik Lindholm said...

Betalar så lite skatt som möjligt, heter det -för hur skall nttväktarstaten finansieras? Kalla den frivilliga avgiften vad fan ni vill. Skatt är det och skatt förblir det.

Dessutom är det inte Rosling som kom på tänket att man blir rättfärdig av att betala skatt. Skäll på de som skällas ut skall.

Du och jag, Linda. Du och jag.

 
At 08 september, 2005 09:49, Blogger Tiger said...

Är en avgift frivillig så betraktar inte jag den som skatt. Sedan har jag inte skällt på Linda Rosing utan endast gett ett råd i all välmening.

 
At 09 september, 2005 20:09, Blogger Fredrik Lindholm said...

Men hur skall staten finansieras då?

 
At 10 september, 2005 03:22, Blogger Tiger said...

Hur staten ska finansieras? Frivillig finansiering tycker jag verkar vettig.

 

Skicka en kommentar

<< Home