tisdag, maj 16, 2006

Om jag inte får en styrelsepost ska jag skvallra för regeringen

Det skall kunna ge böter att inte välja tillräckligt många kvinnor till styrelser i börsbolag i framtiden. I alla fall om regeringens utredare Catarina af Sandeberg får som hon vill. Tack så fru af Sandeberg. Jag kan tänka mig att alla dumma spån till flickor/tanter som nu får chansen att få en söt titel kommer att nämna dig i sina böner. Vi andra, som anser oss vara kompetenta nog att skaffa oss jobb utan fru af Sandebergs tramserier, får helt enkelt finna oss i att aldrig någonsin bli trodda när vi hävdar att vi fått jobben eller uppdragen för att vi var bra och inte för att siffrorna behövde bättras på.

Sedan kan man ju också fråga sig vad det är för arbetareparti som har som högsta prioritet att kvotera in rika kvinnor i bolagsstyrelser.

1 Comments:

At 17 maj, 2006 20:14, Blogger Monodemon said...

Nu tror jag inte att du förstår ditt eget bästa...
Kvinnor mår bara bra av att patroniseras, det förstår du väl lilla vännen?!

 

Skicka en kommentar

<< Home