måndag, oktober 23, 2006

Det visste ni inte om Sverige

En av mina favoritskådespelare är amerikanen Will Farrell. Han är gift med en svenska, har en son som heter Magnus och en sommarstuga i Gnesta. Kopplingarna till Sverige är alltså starka. Följande initierade kommentar om vårt land fäller han i Expressen:
”Och så gillar jag att Sverige är ett så solidariskt samhälle. Jag vet att ni gärna klagar på att skatterna är för höga, men i Sverige verkar alla ha både bil och ett litet sommarhus.”
Alla svenskar har bil och sommarhus. Där hör ni!

1 Comments:

At 26 oktober, 2006 00:53, Blogger Jurgen Hochmuth said...

Fan, jag som gillade Will. Nu kommer jag förmodligen tolka hans lustigheter som genuint dumma istället för roliga i framtiden.

Jag har lite svårt för att skilja min uppskattning av folks arbete ifrån mina personliga åsikter om dem.

 

Skicka en kommentar

<< Home